Kouzlo Raw Food

/
0 Komentáře
     Návštěva raw restaurace ,,My Raw Café" byla moji první návštěvou tohoto typu v životě. Můj jídelníček se explicitně nevyhýbá ničemu a tak jsem si myslela, že syrová strava, jak raw food samy vitariáni nazývají, bude znamenat jistá omezení v chuti a požitku z jídla. Přiznám se, že jsem tam šla s předsudkem. Opak byl ale pravdou.
     Díky vitariánce Ester Budinské jsem měla možnost nahlédnout do kuchyně, podívat se na suroviny, které tato kuchyně využívá, a dokonce jsem si s kuchařem připravila jeden recept. Nabídka pokrmu byla velmi široká a pestrá. Strávníci raw food přemýšlí o tom co chtějí konzumovat nejen z hlediska chuti, ale i z hlediska zdravé výživy. Tyto dvě věci se ale nutně nemusí vylučovat. Všechny ochutnané pokrmy byly moc dobré a zajímavé. Kombinace chutí a surovin, které by mě nikdy nenapadly. Zaujala mě mangovo-papriková omáčka na mrkvové špagety, která se připravovala rozmixováním červené papriky a manga. Chuť mě mile překvapila.
     Byla to pro mě osvěžující zkušenost po stálých stravovacích stereotypech. V restauraci nechyběly ani dezerty, krásně nazdobené dortíky, které by z fleku mohly konkurovat těm, co známe z klasických restaurací. V restauraci vládla příjemná atmosféra, design celého podniku doplňoval dokonale vytvořenou filozofii života, která se opírá o tři hlavní věci a to je radost, chuť a zdraví. V dnešní době mi toto místo přišlo jako oáza klidu a harmonie.

Začala jsem si klást otázku: ,,Proč jíst ve spěchu něco, co ani přesně nevíme co je?“ Při jídle chci zapojovat všechny smysly. Chci vidět a kochat se z toho, co mám na talíři. Chci cítit vůni čerstvých surovin, ze kterých se pokrm připravoval, chci znát, co jím a co všechno pokrm obsahuje. 
     
                                                                                                                  Foto: MyRaw Café
Vřele doporučuji návštěvu raw restaurace všem milovníkům života a nových výzev. Proč si na talíř nepřidat kapku kreativity a inovace? 
Rozhovor s Ester Budinskou a seznam restaurací v České Republice najdete zde: http://munimedia.cz/prispevek/ziva-ester-budinska-8274/



Podobné příspěvky

Powered by Blogger.