Bez sociálních sítí ani ránu

/
0 Komentáře
Téma závěrečného projektu známe již dlouhé měsíce. Já však na rozdíl od ostatních měla značný problém s hledáním vhodného tématu, které by spadalo do škatulky Lidé proti proudu. Na Facebooku jsem sledovala příspěvky spolužáků, kteří se chlubili svými respondenty, zajímavými tématy a nápady na články. Jen já pořád tápala v temnotách. 

V mém okolí se nevyskytují lidé, jejichž život by byl určitým způsobem extrémní, výjimečný nebo neobvykle zajímavý. Snažila jsem se najít inspiraci u ostatních a  v tom mě to trklo. Vždyť já a většina mých vrstevníků nedáme bez Facebooku a jiných sociálních sítí ani ránu. Twitter, Google+, LinkedIn a Pinterest tvoří jen špičku ledovce toho, kde se v současnosti populace sdružuje. Co ale dělají lidé, kteří tyto sítě nevyužívají? A nemyslím tím babičky, které mají jen mlhavou představu o tom, co je internet. Jak se bez sociálních sítí žije lidem do třicítky? 

Tak téma by už bylo. Měla jsem z něj radost a těšila jsem se, co zajímavého zjistím a jak zpracuji výsledný článek. Jenže vyvstal menší problém. Jak takové lidi nalézt? Jak nalézt někoho, koho neznám a ten dotyčný ve virtuálním světě neexistuje? Věšet inzeráty a chodit od domu k domu se mi nechtělo a tak jsem využila paradoxně opět sociálních sítí. 

S příspěvkem na své facebookové zdi se zněním: 


"Prosím o pomoc! Neznáte někdo někoho, kdo bojkotuje veškeré sociální sítě jako Facebook, Twitter, Google+ atd.? Chci psát článek do jednoho předmětu ve škole a sháním někoho, s kým bych mohla udělat rozhovor. Za každý kontakt budu ráda"

Jsem oslavila nečekaný úspěch. Na můj apel se mi z mých 182 přátel ozvalo celkem 7 různých lidí, kteří měli dohromady kontakt na 7 potenciálních respondentů, z nichž někteří pocházeli dokonce z řad mých známých. Tak se mi během jediného dne podařilo sehnat vhodného adepta na rozhovor o NEvyužívání sociálních sítí. Toho bych však bez sociálních sítí nikdy nedocílila. Není krásné, jak je ten život plný paradoxů? 



Podobné příspěvky

Powered by Blogger.